Rynek poligraficzny zanotował spadek marży na druku. Wzrosło natomiast zapotrzebowanie na wysokoprzetworzone produkty w niewielkich nakładach. Drukarnia internetowa PrintONE.pl podąża za potrzebami klientów, dzięki nowemu urządzeniu - MGI Jetvarnish 3D One od Konica Minolta.
Od 2009 r. drukarnia internetowa PrintONE.pl zajmuje się cyfrowym drukiem arkuszowym. Dziś dysponuje dziewięcioma maszynami i ma apetyt na więcej.
- Inwestycja w MGI Jetvarnish 3D One była przeprowadzona stricte pod konkretny produkt, mianowicie z myślą o wizytówkach z lakierem punktowym. Ta usługa stawała się coraz mniej konkurencyjna z uwagi na długi czas realizacji arkusza offsetowego i lakierowania klasycznym sitodrukiem. Dzięki maszynie do uszlachetniania wyłącznie lakierem, bez użycia folii, możemy być bardziej elastyczni, odpowiadać na coraz bardziej spersonalizowane zapotrzebowanie klientów i oferować szerszy wachlarz wysokoprzetworzonych, niskonakładowych produktów – mówi Michał Rajski. - Ponadto, skracając czas produkcji dotychczasowych realizacji, dążymy do zwiększenia konkurencyjności.
Od wizytówki po wydawnictwa
Zakup MGI Jetvarnish 3D One pozwolił drukarni internetowej PrintONE.pl wprowadzić do oferty ciekawsze produkty i nie mówimy tu tylko o wizytówkach z lakierem punktowym czy uszlachetnionych teczkach. Nowe urządzenie odpowiada na zapotrzebowanie dynamicznie rozwijającego się rynku wydawniczego, na którym drukarnia internetowa PrintONE.pl działa coraz prężniej.
– Inwestycja w urządzenie MGI to dla nas rozwojowy krok. Notujemy wzrost zamówień wydawniczych, startujemy w coraz większej liczbie przetargów i okazujemy się konkurencyjni. Dodatkowo dysponujemy własną introligatornią, co pozwala nam realizować zamówienia dla wydawnictw od projektu po okładkę, bez udziału podwykonawców. Taka dywersyfikacja pozwala nam utrzymać i obroty, i nakład. Teraz dodatkowo możemy zadbać o bardziej wyjątkowy wygląd obwolut. Dużych możliwości upatruję m.in. w lakierze wypukłym 3D, nie tylko na wizytówkach, ale także na okładkach książek – wyjaśnia Michał Rajski.
Park maszynowy wzbogacony o MGI Jetvarnish 3D One umożliwia także realizację usług niskonakładowego lakierowania. To najbardziej popularne zastosowania, choć, jak przyznaje właściciel, wśród zadań specjalnych, o które chętnie by się pokusił, jest m.in. produkcja pojedynczych, spersonalizowanych i uszlachetnionych lakierem fotoproduktów. Zebraliśmy od klientów korzystny feedback o produktach wykonanych przy użyciu MGI – zastosowany lakier jest określany jako grubszy i bardziej błyszczący niż ten wykonany na sitodruku.
Nowe produkty, nowi klienci
To nie pierwsza współpraca z Konica Minolta. – Mamy bardzo dobre doświadczenia z wcześniejszych wdrożeń. MGI JetVarish 3D One to bardzo wysoka, powtarzalna jakość i produktywność, a także automatyzacja produkcji w oparciu o dane zmienne VDP wywoływane czytnikiem kodów kreskowych. To także możliwość optymalizacji masek, swoistego rodzaju ich „tuningu” a nawet tworzenie zupełnie nowych wprost z panelu operatora. To wszystko miało kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wyborze partnera biznesowego. Wdrożenie przebiegło gładko, maszyna pracuje i w pełni zaspokaja potrzeby produkcyjne drukarni.
Urządzenie jest bardzo wydajne, dzięki zastosowanej technologii LED charakteryzuje się niskim zużyciem energii, jeden uniwersalny lakier pozwala uzyskać wiele efektów 2D i 3D. Ponadto łatwo je skonfigurować. Nawet niewielki park maszynowy wyposażony w MGI Jetvarnish 3D One pozwala podnieść wachlarz możliwości, jakość i atrakcyjność produktów na poziomie estetycznym, nie generując przy tym nieproporcjonalnie dużych kosztów.
Drukarnia internetowa PrintONE.pl bacznie obserwuje rynek i na tej podstawie podejmuje decyzje o kierunkach rozwoju, również w zakresie pozyskiwania nowych klientów. Drukarnia sprzedaje wielokanałowo, także poprzez popularne portale aukcyjne, skutecznie startuje w licznych przetargach. Zabiega o pozyskanie klientów, którzy chcą poszerzyć swoje usługi o możliwość sprawnego uszlachetnienia produktów, np. o efekty 3D czy różnej grubości powłoki, i chcą wykonywać usługi w krótkim czasie.
Na podstawie materiału: