Nasze produkty

Kiedy wybrać druk cyfrowy a kiedy offsetowy?

Co będzie lepsze dla Twojego zamówienia (oraz portfela) - druk cyfrowy czy druk offsetowy? Jakie to ma znaczenie i co wybrać, gdy potrzebujesz gotowego wydruku na jutro? Czytaj niżej i dowiedz się więcej…


Czym różni się druk cyfrowy od druku offsetowego? Czy ma to dla mnie jakiekolwiek znaczenie?


Jeszcze kilka lat temu, przychodząc do drukarni i pytając o cenę wydruku 100 wizytówek niejednokrotnie mogliśmy się spotkać z dość specyficzną reakcją ze strony pracowników drukarni. Najczęściej mogliśmy usłyszeć suche stwierdzenie o minimalnym nakładzie około 1000 sztuk. I tyle, bez zbędnych tłumaczeń. No ale po co mi aż 1000 wizytówek i co to robi im za różnicę czy zrobią 100 czy 1000 moich wizytówek - zastanawialiśmy się wówczas. Rzadkością były sytuacje, kiedy ktokolwiek próbował nam wytłumaczyć czym jest spowodowany ten minimalny nakład. Dzisiaj też nie mówi się o tym zbyt często. Myślę jednak, że jest to wiedza z którą warto się zapoznać, jeśli kiedykolwiek zlecało się wydruk do drukarni lub chociaż planowało. No a skoro już tu jesteście, to zapraszam dalej.

Maszyna offsetowa - HeidelbergPrzykładowa duża maszyna offsetowa - Heidelberg; źródło


Czy pracownicy drukarni to niemili ludzie, skoro nie chcieli wydrukować mi 100 wizytówek?


Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!


No ale przecież ostatnio zamawiałem 100 wizytówek w jednej drukarni.

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

 

Czy robi mi to jakąkolwiek różnicę?

W sumie to nie. Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

 

To co w takim razie mam wybrać?

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3. Zawsze możesz do nas napisać lub zadzwonić (office@printone.pl; 669 578 980), a pomożemy Ci wybrać, która technologia będzie najlepsza dla Twojego zamówienia.

Facebook

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

PayU - Bezpieczne płatności internetowe

©"PrintONE ...and more", Soft Vision Mariusz Rajski, Ustowo 39, 70-001 Szczecin                                     Projekt i Realizacja: ampersand.pl

 

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i polityki cookies. | ©2012 PrintONE ... and more | Google+

Płatności PayUZawartość strony internetowej www.PrintONE.pl jest chroniona przez polskie prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej. Prawa do serwisu PrintONE Online oraz treści w nim zawartych należą do firmy Soft Vision Mariusz Rajski. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe są znakami zastrzeżonymi i należą do serwisu PrintONE Online, bądź podmiotów współpracujących. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.PrintONE.pl bez zgody właściciela jest zabronione.

Jesteśmy również w miastach: PintONE Wrocław, PrintONE Gdańsk, PrintONE Rzeszów, PrintONE Szczecin.

{nocache:72dd69663d94c5291e5da9c84698700a#0}
Sklep internetowy Shoper.pl